Iestatiet reģionu: Latvia

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

HRX UZŅĒMUMA CEĻŠ UZ OGLEKĻA NEITRALITĀTI

02.10 2024 Uncategorized

HRX uzņēmums uzsāc nozīmīgu pāreju uz ilgtspējību, lai līdz 2035. gadam kļūtu par oglekļa neitrālu kompāniju. Šī iniciatīva ir nozimīga atbilde uz pieaugošajām globālajām bažām par klimata pārmaiņām, jo ​transporta nozare vien rada gandrīz ceturto daļu no Eiropas siltumnīcefekta gāzu emisijām – autotransporta ieguldījums ir vislielākais. Ar šo paziņojumu, pamatojoties uz nesen publicēto 2023. gada oglekļa pēdas pārskatu, vēlamies ar visiem mūsu esošajiem un potenciālajiem klientiem dalīties ar HRX saistībām, stratēģijām un progresu oglekļa neitralitātes panākšanā.

KĀPĒC MĒS VIRZĀMIES UZ OGLEKĻA NEITRALITĀTI?

Tas nav noslēpums, ka loģistikas pakalpojumu sniedzēju ilgtspējības ceļojums sākās, jo noteikumi par oglekļa neitralitāti kļuva ievērojami stingrāki. Tomēr HRX ir Skandināvijas izcelsmes uzņēmums, kas ir sācis izmantot biodegvielu pirms sākot ievērot ES noteikumus. Biodegviela ir un vienmēr ir bija dārgāka nekā tradicionālā degviela. Mūsu uzmanības centrā esošā ilgtspējība nav svarīga tikai kā prasību ievērošanas, atbilstības un augstu izmaksu pamats  – tā ir daļa no mūsu vērtībām un mūsu fokuss uz atbildību pret vidi un sabiedrību. Mēs saprotam, ka transporta nozare būtiski veicina globālās siltumnīcefekta gāzu emisijas. HRX kā atbildīgs uzņēmums ir apņēmies pārsniegt normatīvās prasības. Augot ambīcijām un redzot praktisku piemēru, mēs vēlamies vadīt nozari, lai tā kļūtu efektīvāka, uzticamāka un atbildīgāka par darbībām vides jomā.

HRX GROUP APŅEMŠANĀS IEVĒROT OGLEKĻA NEITRALITĀTES STANDARTU

Mēs sapratām, ka HRX ilgtspējības mērķus nedrīkst atstāt novārtā un izmantot tikai kā nodomus. Tā vietā tie bija jāpadara par vadošiem un piemērojamiem mūsu darbībai. Tāpēc uzņēmums, lai veicinātu mērķa praktiskumu un dzīvotspēju, izstrādāja visaptverošu politiku attiecībā uz oglekļa neitralitāti. Oglekļa neitralitātes politika ir mūsu visaptverošā apņemšanās samazināt siltumnīcefekta gāzu emisijas visās jomās, tostarp tiešās emisijas uzņēmuma darbības jomās. 1. joma – netiešās emisijas no elektroenerģijas un uzņēmuma enerģijas avotiem, ko uzņēmums iegādājas no 2. jomas, arī citas 3. jomas emisijas, saistība ar apakšuzņēmēju pakalpojumiem darbinieku pārvietošanos uz darbu.

HRX mērķis ir panākt oglekļa neitralitāti līdz 2035. gadam. Šis ambiciozais mērķis ietver sistemātisku pieeju, izmantojot novatoriskas tehnoloģijas un ilgtspējīgu praksi, samazināt emisiju līdz zemākajam iespējamajam līmenim, un, ja nepieciešams, kompensējot visas atlikušās emisijas, samazināt SEG emisijas līdz nullei. Lai atbalstītu šo mērķi, HRX veic regulāras emisiju uzskaites progresa izsekošanai un jomu, kurās nepieciešami uzlabojumi, identificēšanai. Piemēram, 2023. gada audits tika veikts, izmantojot siltumnīcefekta gāzu protokola standartu, nodrošinot rūpīgu un pārredzamu HRX oglekļa pēdas analīzi. Ievērojot šos stingrus standartus, HRX nodrošina, ka ilgtspējības iniciatīvas ir praktiskas un izmērāmas, atbilst nozares labākajai praksei, kā arī auditoru, klientu un sabiedrības mainīgajām prasībām.

Galvenie 2023. gada oglekļa pēdas nospieduma pārskata secinājumi

2023. gada pārskatā tika uzsvērts, ka HRX kopējais oglekļa pēdas nospiedums ir 19 209,6 tonnas atbilstoši CO2 ekvivalentam (tCO2eq). Šis nospiedums tika radīts dažādās darbībās dažādās valstīs, bet Lietuvas, Latvijas un Igaunijas ieguldījums bija vislielākais.

Galvenie emisiju avoti

  1. Degvielas un enerģijas patēriņš: 1. darbības jomas emisijas, galvenokārt no uzņēmuma īpašumā esošo transportlīdzekļu degvielas patēriņa, veido lielāko daļu no HRX oglekļa pēdas, kas ir 9465,5 tCO2eq (49%). Šis segments ir stratēģiskā prioritāte HRX emisiju samazināšanas iniciatīvām.
  2. Apakšuzņēmēju transports: 3. jomas emisijas no apakšuzņēmēju transporta pakalpojumiem un pārvadāšanas pakalpojumiem, ieskaitot prāmju pakalpojumus, veido 5310,2 tCO2eq (28%). HRX mērķis ir samazināt šīs emisijas, novērtējot un uzlabojot apakšuzņēmēju pakalpojumu efektivitāti.
  3. Emisijas no urbuma līdz tvertnei: ar degvielu un enerģiju saistītas darbības, tostarp pārvadāšanas un sadales zudumi, rada 2378,8 tCO2eq emisuju (12%). Šo emisiju samazināšana ir ļoti svarīga, lai HRX samazinātu kopējo oglekļa emisiju.
  4. Citi ieguldījumi: papildu emisijas rada darbinieku pārvietošanās uz darbu un mājām, iegādāta elektroenerģija un apkopes pakalpojumi, kā arī citi avoti. Lai gan atkritumu rašanās ir minimāla, tā joprojām veicina kopējo oglekļa pēdu,  nebīstamie atkritumi veido 67,93 tCO2eq.

Stratēģiskās iniciatīvas ilgtspējībai

Lai sasniegtu savus ilgtspējīgas attīstības mērķus, HRX ir izklāstījis vairākas stratēģijas:

  • Pāreja uz zaļāko transportu: HRX plāno pāriet uz atjaunojamās dīzeļdegvielas un elektriskajiem transportlīdzekļiem, arī uzlabot degvielas efektivitāti, izmantojot progresīvu autovadītāju apmācību un ieviešot degvielu taupošus transportlīdzekļus. Šīs iniciatīvas mērķis ir ievērojami samazināt 1. jomas emisijas.
  • Atjaunojamās enerģijas ieviešana: Pāreja uz atjaunojamiem enerģijas avotiem, piemēram, saules un vēja enerģiju ir ļoti svarīga, lai samazinātu 2. jomas emisijas.
  • Optimizēti loģistikas pakalpojumi: HRX mērķis ir optimizēt loģistikas pakalpojumus, uzlabojot maršruta plānošanu, lai samazinātu nevajadzīgu ceļošanu, nodrošinātu kravas optimizāciju un regulāru transportlīdzekļa apkopi. Paredzams, ka šie pasākumi samazinās gan degvielas patēriņu, gan emisijas.

Secinājums un turpmākie soļi

HRX uzņēmuma ceļu uz oglekļa neitralitāti raksturo stingra apņemšanās nodrošināt ilgtspējību un balstīties uz proaktīvajām stratēģijām, lai samazinātu oglekļa emisiju. 2023. gada SEG emisiju uzskaite nodrošināja stabilu pamatu pastāvīgajiem centieniem, uzsverot nepārtrauktas uzraudzības un ziņošanas nozīmi.

HRX noteikti saglabās caurskatāmību ziņojumos par emisijām un virzību uz ilgtspējības mērķiem. Turklāt uzņēmums plāno sadarboties ar ieinteresētajām personām, lai veicinātu ilgtspējīgu praksi un palielinātu izpratni par klimata pārmaiņām, vēl vairāk nostiprinot savu kā atbildīga uzņēmuma lomu transporta nozarē.

Ievērojot šos saskaņotos vadošos principus, HRX Group mērķis ir ne tikai izpildīt normatīvo aktu prasības un klientu vēlmes, bet arī sasniegt ievērojamu ieguldījumu globālajos centienos cīnīties pret klimata pārmaiņām. Līdz 2035. gadam HRX plāno nākotni ar oglekļa neitrālām darbībām, rādot piemēru nozarei un ārpus tās.

Tev varētu arī interēsēt:

Incoterms – kas par tiem jāzina?

28.10 2024 Uncategorized
Uzņēmumi, kas sniedz transporta pakalpojumus, ik dienas saskaras ar starptautiskajiem tirdzniecības noteikumiem (Incoterms). Ļoti svarīgi ir pareizi izvēlēties un piemērot šos līguma nosacījumos norādītos trīs burtu kodus. Tas tādēļ, ka neparedzētās situācijās, kad jāpieņem lēmumi par to, kurš uzņemsies atbildību un maksās par radītajiem zaudējumiem vai papildu izmaksām, uzmanības lokā nonāk līgumā norādītās puses – …

Pārdošana tiešsaistē – kam pievērst uzmanību saistībā ar loģistikas darbībām

28.08 2024 Uncategorized
E-komercijas straujajā pasaulē loģistika ir kas vairāk par paciņu pārvietošanu no punkta A uz punktu B – tas ir izšķiroši svarīgs elements, kas var būtiski ietekmēt klientu apmierinātību, atkārtotu iepirkšanos un uzņēmuma panākumus kopumā. Turpinot pieaugt tiešsaistes pirkumu popularitātei, ļoti svarīgi optimizēt loģistikas darbības, lai saglabātu konkurētspēju un atbilstu klientu gaidām. Tā kā “HRX” nodrošina …

Loģistikas pakalpojumu sniegšana – stratēģiska pieeja

17.07 2024 Uncategorized
Loģistikas pakalpojumu sniegšana ir ļoti svarīga uzņēmējdarbības tēma, kas var būtiski ietekmēt uzņēmuma ienesīgumu un efektivitāti. Rīkojoties stratēģiski, tā var ļaut uzņēmumam strauji uzlabot savu finansiālo stāvokli un konkurētspēju. Šajā rakstā iedziļināsimies loģistikas pakalpojumu sniegšanas sarežģītajos aspektos un dalīsimies ar konkrētu taktiku, kas pēc pieskaņošanas plašākiem uzņēmuma mērķiem var palīdzēt gūt panākumus. Šīs loģistikas stratēģijas …

Vai transporta partneru izvēle ir tīrais sīkums? Kam pievērst uzmanību

18.06 2024 Uncategorized
Daudzi tirdzniecības un ražošanas uzņēmumi, cenšoties samazināt izmaksas, nereti izvēlas transporta partnerus tikai pēc viena kritērija – cenas. Lai gan šāds modelis var atbilst dažu uzņēmumu biznesa modelim, tas var radīt arī nozīmīgus riskus. Lielākie uzņēmumi visā pasaulē, izvēloties piegādātājus, izvēlas daudzpusīgāku pieeju, ņemot vērā kopējo izmaksu ietekmi. Izmantojot šo modeli, uzņēmumiem ir jāizvērtē vairāki …

Galvenās stratēģijas un paraugprakse pieprasījuma plānošanai. Savlaicīgas loģistikas nozīme

16.05 2024 Uncategorized
Pieprasījuma plānošana, kas ir ļoti svarīga piegādes ķēdes pārvaldības daļa, spēj ievērojami palielināt uzņēmuma ieņēmumus un rentabilitāti. Mēs “HRX” saprotam, cik svarīgi šajā procesā ir savlaicīgi veikti pakalpojumi. Šie pakalpojumi ir efektīvas pieprasījuma plānošanas pamatā, ļaujot uzņēmumiem viegli iekļauties visīsākajos termiņos. Šī precizitāte neaprobežojas tikai ar ātru transportu. Apvienojot pieprasījuma plānošanas modeļus ar savlaicīgi veiktiem …

Virzība uz Zilā okeāna stratēģiju: loģistikas stratēģiskā loma jaunu tirgu atklāšanā

03.04 2024 Uncategorized
Tiekšanās pēc dominējoša stāvokļa tirgū ir nebeidzams mērķis sīvi konkurējošajā uzņēmējdarbības pasaulē. Sīvas konkurences pasaulē “Zilā okeāna stratēģijas” koncepcija, ko izveidoja V. Čans Kims (W. Chan Kim) un Renē Maborna (Renée Mouborgne), izceļas ar savu novatorisku pieeju un pilnīgi jaunu skatījumu. Pielietojot šo taktiku, uzņēmumi tiek mudināti ieiet neizpētītos tirgos vai “zilajos okeānos”, kur sīva …