E-komercijas straujajā pasaulē loģistika ir kas vairāk par paciņu pārvietošanu no punkta A uz punktu B – tas ir izšķiroši svarīgs elements, kas var būtiski ietekmēt klientu apmierinātību, atkārtotu iepirkšanos un uzņēmuma panākumus kopumā. Turpinot pieaugt tiešsaistes pirkumu popularitātei, ļoti svarīgi optimizēt loģistikas darbības, lai saglabātu konkurētspēju un atbilstu klientu gaidām. Tā kā “HRX” nodrošina e-komercijas paku piegādes pakalpojumus visā Eiropā, esam apkopojuši vērtīgu informāciju, ar kuru vēlamies padalīties.
Loģistikas izšķiroši svarīgā loma e-komercijā
Loģistika ietver visas darbības, kas nepieciešamas, lai produktus no ražotāja vai piegādātāja nogādātu pie galapatērētāja. Tā ietver krājumu pārvaldību, pasūtījumu izpildi, piegādi un nodošanu atpakaļ. Saskaņā ar “McKinsey & Company” pārskata rezultātiem loģistikai un piegādes ķēdes pārvaldībai ir izšķiroša loma, lai panāktu klientu apmierinātību un tos paturētu – tas ir ļoti nozīmīgi uzņēmuma ilgtermiņa panākumiem.
Kā lieliska loģistika uzlabo atkārtotas iepirkšanās rādītājus
1. Klientu apmierinātība un noturēšana
Pētījums liecina, ka loģistikai ir izšķiroši svarīga loma, nodrošinot klientu apmierinātību. Deloitte pētījumā noskaidrots, ka 67 % patērētāju piegādes ātrumu un precizitāti uzskata par nozīmīgākajiem faktoriem, kas ietekmē viņu apmierinātību ar iepirkšanos tiešsaistē. Tas norāda uz to, cik liela nozīme klientu noturēšanā ir uzticamai un laikus veiktai loģistikai.
Ja klienti savus pasūtījumus saņem laikā un labā stāvoklī, ir lielāka varbūtība, ka viņi atgriezīsies, lai veiktu turpmākus pirkumus. “Forrester Research” pētījuma rezultāti liecina, ka 88 % klientu ir gatavi maksāt vairāk par ātrāku piegādi, ja tā nozīmē labāku pieredzi.
2. Pasūtījumu izpilde un ātrums
Pasūtījuma izpildes ātrums tiešā veidā ietekmē klientu lojalitāti. “Journal of Business Logistics” publicētajā pētījumā noskaidrots, ka ātrāka pasūtījumu izpilde būtiski palielina atkārtotu pirkumu varbūtību. Šajā pētījumā norādīts u to, ka ar katru dienu, kurā sūtījums kavējas, klienta apmierinātība krītas par 1,6 %.
3. Krājumu pārvaldība
Efektīva krājumu pārvaldība nodrošina to, ka preces ir krājumā un pieejamas klientiem, tādējādi novēršot zaudētās pārdošanas iespējas un paaugstinot klientu apmierinātību. “Aberdeen Group” pārskatā noskaidrots, ka uzņēmumi, kuriem ir modernas krājumu pārvaldības sistēmas, gūst par 22 % lielāku klientu apmierinātību, un viņiem par 19 % uzlabojas pasūtījumu izpildes rādītāji.
Padomi, kā loģistiku padarīt efektīvāku
Turpmāk tekstā dalīsimies ar dažām idejām par to, kā uzlabot loģistikas procesu.
Pasūtījuma izpildes vienkāršošana
1. Automatizācija un efektivitāte
Pasūtījumu izpildes automatizācija var būtiski uzlabot apstrādes laiku un mazināt kļūdas. Honeywell pētījumā noskaidrots, ka 78 % mazumtirgotāju, kuri ir ieviesuši automatizācijas tehnoloģijas, ir labāka pasūtījumu precizitāte un ātrāks apstrādes laiks.
2. Caurskatāmība un izsekojamība
Ja klientiem piedāvā izsekošanas informāciju reāllaikā, tas var uzlabot viņu iepirkšanās pieredzi un mazināt raizes par saviem pasūtījumiem. “Harvard Business Review” pētījumā noskaidrots, ka 84 % klientu vēlas saņemt aktuālo reāllaika informāciju par saviem pasūtījumiem.
Efektīvas izsekošanas sistēmas ļauj informēt klientus un mazina jautājumu daudzumu klientu apkalpošanas dienestā par pasūtījuma statusu, ļaujot jūsu komandai koncentrēties uz stratēģiski nozīmīgākiem uzdevumiem.
Efektīva atpakaļ nodošanas pārvaldība
1. Atpakaļ atdošanas politika un klientu pieredze
Klientam draudzīga atpakaļ atdošanas politika ļauj saglabāt klientu uzticēšanos un uzlabo atkārtotu darījumu iespējas. Vienkāršota atpakaļ atdošanas procesa ieviešana, tostarp vienkārša atdošana atpakaļ tiešsaistē un ātra naudas atmaksa var uzlabot kopējo klientu pieredzi un atkārtotu pirkumu iespējas.
Ilgtspējīga loģistikas prakse
1. Ietekme uz vidi un klientu izvēles
Patērētāji arvien lielāku nozīmi piešķir ilgtspējai. Nielsen pētījumā noskaidrots, ka 66 % pasaules patērētāju ir gatavi maksāt vairāk par produktiem un pakalpojumiem no uzņēmumiem, kuri tiecas radīt pozitīvu ietekmi uz vidi un sabiedrību.
Ilgtspējīgas loģistikas prakses ieviešana, piemēram, videi draudzīgs iepakojums un piegādes maršrutu optimizēšana, lai mazinātu izmešu daudzumu, var uzlabot jūsu zīmola tēlu un pievilcību tādu klientu acīs, kuriem ir svarīga vides aizsardzība. Uzņēmumi, kuru prioritāte ir ilgtspēja, var sevi izcelt un piesaistīt uzticamu klientu bāzi.
Loģistikas veiktspējas uzraudzība un uzlabošana
1. Izpildes pamatrādītāji (KPI)
Sekošana izpildes pamatrādītājiem KPI ir ļoti svarīga, lai novērtētu loģistikas darbību efektivitāti. Kopējais KPI ietver piegādes precizitāti, pasūtījuma izpildes ātrumu un klientu apmierinātības rādītājus. “Logistics Management Group” pārskatā norādīts, ka uzņēmumi, kuri aktīvi uzrauga un uzlabo savus loģistikas KPI, iegūst par 20 % augstākus klientu apmierinātības rādītājus.
Šo mērījumu regulāra pārskatīšana un analizēšana var palīdzēt noskaidrot jomas, kurās nepieciešami uzlabojumi, un pārliecināties, ka jūsu loģistikas darbības joprojām atbilst klientu gaidām.
Secinājumi
Loģistikas darbību optimizēšana ir izšķiroši svarīga, lai nodrošinātu atkārtotu iepirkšanos un panāktu uzņēmuma ilgtermiņa panākumus e-komercijā. Sākot no laikus veiktām un precīzām piegādēm, līdz tehnoloģiju izmantošanai un ilgtspējīgas prakses ieviešanai – efektīva loģistika var būtiski uzlabot klientu apmierinātību un lojalitāti. Koncentrēšanās uz šīm svarīgākajām jomām un nemitīga loģistikas procesu uzlabošana var jūsu uzņēmumam nodrošināt izaugsmi un panākumus tiešsaistes tirgus konkurencē.
Uzņēmumam, kurš meklē veidus, kā uzlabot savu loģistiku, būtiskas pārmaiņas var radīt sadarbība ar augstākā līmeņa loģistikas pakalpojumu sniedzēju, kurš pazīstams ar izcilu klientu apkalpošanu, elastību un īsiem pārvadājumu laikiem. Ja meklējat šādu partneri, aicinām izmēģināt mūs. Jums tikai jāuzklikšķina uz saites, kas redzama turpmāk tekstā, un jāaizpilda kontaktinformācijas veidlapa – mūsu pārdošanas komanda ļoti drīz ar jums sazināsies.