Iestatiet reģionu: Latvia

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Pasaules tendences pārveido Latvijas uzņēmumu piegādes ķēžu stratēģijas

29.11 2024 Uncategorized

Pēdējie gadi ir bijuši neprognozējami, un uzņēmumi ir saskārušies ar milzīgiem izaicinājumiem – pandēmiju, kariem un ekonomikas vājināšanos. Lai turētos virs ūdens, Latvijas uzņēmumiem nācās ātri pielāgoties. Raugoties uz prognozēm, neizskatās, ka izmaiņu straujums samazinās. Dinamiska biznesa vide ir jaunā norma, kas liek uzņēmumiem pārskatīt savu piegādes ķēžu stratēģijas. Šajā rakstā izceltas nozīmīgākās pasaules tendences, kas pārveido piegādes ķēdes Latvijā, un norādīts uz svarīgākajiem faktoriem, kas jāņem vērā tirdzniecības un ražošanas uzņēmumiem.

Uzsvars uz piegādes ķēžu ilgtspēju un izveicību

Covid-19 pandēmija un ģeopolitiskā spriedze parāda, cik trauslas var būt globālās piegādes ķēdes. Latvijas uzņēmumi ir iemācījušies, ka materiālu nodrošināšanā nevar uzticēties vienam piegādātājam vai reģionam. Tagad jācenšas veidot ilgtspējīgas un izveicīgas piegādes ķēdes, kuras spēj ātri reaģēt uz traucējumiem.

Latvijas ražotājiem tas nozīmē dažādot piegādātājus, svarīgākos krājumus glabājot tuvāk ražotnēm, kā arī izmantot modernus prognozēšanas rīkus.

Ilgtspēja un atbilstība vides aizsardzības prasībām

Ilgtspēja Latvijas uzņēmumiem vairs nav brīvprātīga. Eiropas Savienības noteikumi, piemēram, Korporatīvās ilgtspējas ziņošanas direktīva, liek uzņēmumiem ziņot par to ietekmi uz vidi. Turklāt pieaugošais klientu pieprasījums pēc ekoloģiskākiem produktiem, mudina uzņēmumus ieviest ilgtspējīgu praksi.

Tas nozīmē arī dot priekšroku videi draudzīgām transporta iespējām. Uzņēmumi pārskata arī savu iepakojumu un atkritumu apsaimniekošanas praksi, lai nodrošinātu aprites ekonomiku. Arvien svarīgāk ir izvēlēties piegādātājus, kas nodrošina ilgtspējīgi iegūtus izejmateriālus. Daudziem uzņēmumiem orientēšanās šajās izmaiņās ir apgrūtinoša, jo “zaļā tukšvārdība” rada būtiskus šķēršļus atpazīt patiešām ilgtspējīgus risinājumus.

Tuvzonas izmantošana un reģionalizācija

Tuvzonas izmantošanas tendence, pārvietojot ražošanu uz ģeogrāfiski tuvāku vietu, arvien būtiskāk skar Latvijas uzņēmumus. Ģeopolitiskie konflikti un pieaugošās transporta izmaksas ir atklājušas to, cik nedroša ir paļaušanās uz tālu esošajiem ražošanas centriem, piemēram, Ķīnu. Pārvietojot ražošanu uz kaimiņvalstīm vai Latviju, uzņēmumi var mazināt transportēšanas riskus un izpildes laikus.

Latvijas ražotājiem, kas iepērk detaļas no Polijas vai citām Baltijas valstīm, piemēram, ir daudz vieglāk saglabāt piegādes ķēdes stabilitāti. Šīs pārmaiņas veicina arī reģionālo ekonomisko sadarbību, radot izdevību Latvijas uzņēmumiem iesaistīties daudz plašākos piegādes tīklos.

Ģeopolitiskā ietekme un tirdzniecības politika

Latvija, lai gan ir maza, tomēr Eiropas Savienībai stratēģiski nozīmīgā vietā esoša valsts, nav imūna pret ģeopolitiskajām ietekmēm. Tirdzniecības nesaskaņas starp lielajām ekonomikām un sankcijas pret tādām valstīm kā Krievija ir būtiski ietekmējušas piegādes ķēdes visā pasaulē. Tomēr šie izaicinājumi rada izdevību Latvijas ražotājiem, jo ražošanas izmaksas Latvijā joprojām ir relatīvi zemas salīdzinājumā ar daudzām Rietumeiropas valstīm.

Latvijas ražotāji var izmantot šīs izmaksu priekšrocības, lai piesaistītu jaunus klientus, kas vēlas savu darbību izvietot tuvējās valstīs Eiropas Savienībā. Turklāt Latvijas dalība Eiropas Savienība uzņēmumiem sniedz netraucētu piekļuvi Eiropas tirgiem, tādēļ tā ir pievilcīga vieta starptautiskiem uzņēmumiem, kas meklē izmaksu ziņā efektīvus ražošanas risinājumus. Tā kā lielās ES ekonomikas, piemēram, Vācijā, samazinās, uzņēmumi meklēs lētākas ražošanas iespējas. Latvija un Baltijas reģions kopumā var izmantot šo izdevību.

E-komercijas palielināšanās un sadalījums dažādos kanālos

E-komercijas uzplaukums joprojām maina loģistikas un piegāžu ķēdes stratēģijas visā pasaulē, un Latvija nav izņēmums. Patērētāji vēlas straujas, uzticamas piegādes iespējas, radot milzīgu spiedienu uz piegādes ķēdēm. Sadalījums pa dažādiem kanāliem, plūstoši integrējot fizisko un tiešsaistes pārdošanu, kļuvis par mazumtirgotāju prioritāti.

E-komercijas kanālu, kurā kādreiz dominēja uzņēmumi ar tiešsaistes veikaliem, tagad plaši izmanto ražošanas uzņēmumi. Daudzi Latvijas ražotāji izmanto šo tendenci, radot paši savus kanālus pārdošanai tieši patērētājam vai pārdodot dažādās tirdzniecības vietās. Tas ne vien paplašina viņu tirgu, bet arī ļauj nodrošināt labāko peļņas normu, apejot ierastos starpniekus.

Kā ar šīm tendencēm tiek galā “HRX”?

Kravu pārvadājumu uzņēmi nereti ir pirmie, kas saskaras ar izmaiņām tirgū un ir liecinieki pārmaiņām piegādes ķēdēs. Mēs “HRX” lepojamies, ka vienmēr esam soli priekšā, lai saviem klientiem palīdzētu efektīvi orientēties šajās tendencēs.

Mūsu stratēģijas centrā ir apņemšanās nodrošināt ilgtspējīgu darbu un skaidrs mērķis līdz 2035. gadam panākt neitrālu oglekļa dioksīda bilanci. Jau šodien mūsu transportlīdzekļi tiek darbināti ar biodegvielu, savukārt mūsu noliktavās tiek izmantota saules enerģija. Aktīvi ziņojot par mūsu radītajiem CO2 izmešiem, mēs gādājam par to, lai mūsu klienti var būt droši, ka atbilstam ilgtspējas prasībām.

Mēs apzināmies arī to, ka mūsu klienti pielāgojas jaunajai realitātei, mainot savus importa un eksporta maršrutus un pētot citus kanālus, kas ļautu izvairīties no ģeopolitiskajiem riskiem un paaugstināt peļņas normu. Lai atbalstītu šīs pārmaiņas, mēs pastāvīgi paplašinām savu pakalpojumu piedāvājumu un pievienojam jaunas iespējas, lai apmierinātu arvien pieaugošās klientu vajadzības.

Secinājumi

Globālās tendences maina Latvijas uzņēmumu piegāžu ķēžu stratēģijas, liekot tiem pielāgoties nemitīgi mainīgajai videi. Nākotne pieprasa proaktīvu pieeju, sākot no noturības paaugstināšanas un ilgtspējas veicināšanas, līdz spējai orientēties ģeopolitiskajos izaicinājumos un izmantot e-komercijas palielināšanos.

Ļoti svarīgi izvēlēties īsto transporta pakalpojumu partneri, kurš ar šiem izaicinājumiem spēj tikt galā. Ja meklējat uzticamu, ilgtspējību un elastīgu transporta pakalpojumu partneri, ir laiks sazināties ar “HRX”. Uzklikšķiniet uz zemāk redzamās saites un aizpildiet kontaktinformācijas veidlapu – mēs ar jums sazināsimies.

Aprunājieties uz “HRX” tirdzniecības komandu jau šodien!

Tev varētu arī interēsēt:

Incoterms – kas par tiem jāzina?

28.10 2024 Uncategorized
Uzņēmumi, kas sniedz transporta pakalpojumus, ik dienas saskaras ar starptautiskajiem tirdzniecības noteikumiem (Incoterms). Ļoti svarīgi ir pareizi izvēlēties un piemērot šos līguma nosacījumos norādītos trīs burtu kodus. Tas tādēļ, ka neparedzētās situācijās, kad jāpieņem lēmumi par to, kurš uzņemsies atbildību un maksās par radītajiem zaudējumiem vai papildu izmaksām, uzmanības lokā nonāk līgumā norādītās puses – …

HRX UZŅĒMUMA CEĻŠ UZ OGLEKĻA NEITRALITĀTI

02.10 2024 Uncategorized
HRX uzņēmums uzsāc nozīmīgu pāreju uz ilgtspējību, lai līdz 2035. gadam kļūtu par oglekļa neitrālu kompāniju. Šī iniciatīva ir nozimīga atbilde uz pieaugošajām globālajām bažām par klimata pārmaiņām, jo ​transporta nozare vien rada gandrīz ceturto daļu no Eiropas siltumnīcefekta gāzu emisijām – autotransporta ieguldījums ir vislielākais. Ar šo paziņojumu, pamatojoties uz nesen publicēto 2023. gada oglekļa …

Pārdošana tiešsaistē – kam pievērst uzmanību saistībā ar loģistikas darbībām

28.08 2024 Uncategorized
E-komercijas straujajā pasaulē loģistika ir kas vairāk par paciņu pārvietošanu no punkta A uz punktu B – tas ir izšķiroši svarīgs elements, kas var būtiski ietekmēt klientu apmierinātību, atkārtotu iepirkšanos un uzņēmuma panākumus kopumā. Turpinot pieaugt tiešsaistes pirkumu popularitātei, ļoti svarīgi optimizēt loģistikas darbības, lai saglabātu konkurētspēju un atbilstu klientu gaidām. Tā kā “HRX” nodrošina …

Loģistikas pakalpojumu sniegšana – stratēģiska pieeja

17.07 2024 Uncategorized
Loģistikas pakalpojumu sniegšana ir ļoti svarīga uzņēmējdarbības tēma, kas var būtiski ietekmēt uzņēmuma ienesīgumu un efektivitāti. Rīkojoties stratēģiski, tā var ļaut uzņēmumam strauji uzlabot savu finansiālo stāvokli un konkurētspēju. Šajā rakstā iedziļināsimies loģistikas pakalpojumu sniegšanas sarežģītajos aspektos un dalīsimies ar konkrētu taktiku, kas pēc pieskaņošanas plašākiem uzņēmuma mērķiem var palīdzēt gūt panākumus. Šīs loģistikas stratēģijas …

Vai transporta partneru izvēle ir tīrais sīkums? Kam pievērst uzmanību

18.06 2024 Uncategorized
Daudzi tirdzniecības un ražošanas uzņēmumi, cenšoties samazināt izmaksas, nereti izvēlas transporta partnerus tikai pēc viena kritērija – cenas. Lai gan šāds modelis var atbilst dažu uzņēmumu biznesa modelim, tas var radīt arī nozīmīgus riskus. Lielākie uzņēmumi visā pasaulē, izvēloties piegādātājus, izvēlas daudzpusīgāku pieeju, ņemot vērā kopējo izmaksu ietekmi. Izmantojot šo modeli, uzņēmumiem ir jāizvērtē vairāki …

Galvenās stratēģijas un paraugprakse pieprasījuma plānošanai. Savlaicīgas loģistikas nozīme

16.05 2024 Uncategorized
Pieprasījuma plānošana, kas ir ļoti svarīga piegādes ķēdes pārvaldības daļa, spēj ievērojami palielināt uzņēmuma ieņēmumus un rentabilitāti. Mēs “HRX” saprotam, cik svarīgi šajā procesā ir savlaicīgi veikti pakalpojumi. Šie pakalpojumi ir efektīvas pieprasījuma plānošanas pamatā, ļaujot uzņēmumiem viegli iekļauties visīsākajos termiņos. Šī precizitāte neaprobežojas tikai ar ātru transportu. Apvienojot pieprasījuma plānošanas modeļus ar savlaicīgi veiktiem …