Tiekšanās pēc dominējoša stāvokļa tirgū ir nebeidzams mērķis sīvi konkurējošajā uzņēmējdarbības pasaulē. Sīvas konkurences pasaulē “Zilā okeāna stratēģijas” koncepcija, ko izveidoja V. Čans Kims (W. Chan Kim) un Renē Maborna (Renée Mouborgne), izceļas ar savu novatorisku pieeju un pilnīgi jaunu skatījumu. Pielietojot šo taktiku, uzņēmumi tiek mudināti ieiet neizpētītos tirgos vai “zilajos okeānos”, kur sīva konkurence zaudē savu nozīmīgumu. Lai gan šī pieeja ir svarīga sastāvdaļa, lai uzņēmums spētu gūt panākumus un loģistikas operācijas ir izšķirošas, tomēr bieži vien instruments šo “zilo okeānu” noteikšanai bieži netiek pietiekami novērtēts. Šajā rakstā tiks pētīts, kā loģistika spēj izmainīt spēli, identificējot un izmantojot jaunas tirgus iespējas.
Zilā okeāna stratēģijas izpratne
Zilā okeāna stratēģijas pamatideja ir radīt jaunu pieprasījumu neizpētītās tirgus telpās, lai pārspētu konkurentus, nevis tikai konkurētu. Šīs stratēģijas stūrakmens ir vērtību inovācija. Šī koncepcija atspoguļo vienlaicīgu tiekšanos pēc diferenciācijas un zemām izmaksām, radot vērtības pieaugumu gan uzņēmumam, gan tā klientiem. Vērtību inovācija koncentrējas uz spēles maiņu, pretstatā parastajai taktikai, kuru mērķis ir pārspēt konkurentus, spēlējot spēli labāk.
Vērtību inovācijas pamatā ir vērtību ķēdes pārdomāšana. Kā izklāstīja Kims (Kim) un Maborna (Mouborgne), vērtību ķēdes analīze liek uzņēmumiem metodiski aplūkot katru savas darbības aspektu, lai atrastu komponentus, kas agrāk bija konkurētspējīgi nozarē, bet tagad patērētājiem nav svarīgi, līdz ar to no tiem būtu jāatbrīvojas. Visā vērtības ķēdē, sākot no produktu izstrādes un ražošanas līdz tirgvedībai un pēcpārdošanas pakalpojumiem, šis process ietver vairākas aprēķinātas stratēģiskas darbības.
1. Rekonstruēt tirgus robežas. Tas ietver attālināšanos no vispāratzītiem nozares konkurences punktiem un jaunu pieeju meklēšanu, lai pārveidotu tirgus, lai radītu pieprasījumu. Izpētot alternatīvas nozares un galvenās grupas tajās, uzņēmumi varētu identificēt prasības, ko citi nespēj apmierināt, tādējādi apgūstot jaunus klientu segmentus.
2. Pievērsiet uzmanību kopējam attēlam, nevis detaļām. Uzņēmumi tiek mudināti raudzīties tālāk par to, ko patērētāji tagad vēlas, lai uzzinātu, ko vēlas potenciālie klienti. Lai to panāktu, uzsvars ir jāpārliek no konkurētspējīgas salīdzinošās novērtēšanas un stratēģiskas pozicionēšanas uz jaunas vērtības radīšanas izpēti ārpustirgus dalībniekiem.
3. Pārsniedz pašreizējās vajadzības. Uzņēmumi var atklāt un gūt labumu no iepriekš neizmantotām vai nepietiekami novērtētām pieprasījuma nozarēm savās attiecīgajās nozarēs, koncentrējoties uz tām lietām, ko pircēji vērtē visaugstāk.
4. Nodrošiniet pareizu stratēģisko secību. Vērtību inovācija ietver vairāk nekā tikai jaunas vērtību līknes izstrādi; Tas nozīmē arī pārliecināties, ka šo inovāciju var ražot par pieņemamu cenu, lai nodrošinātu konkurētspējīgas cenas. Lai pārliecinātos, ka jaunais piedāvājums ir komerciāli dzīvotspējīgs un tam ir skaidrs ceļš uz tirgu, stratēģiskā secība ietver lietderību pircējam, cenu noteikšanu, izmaksas un adaptāciju.
5. Integrējiet stratēģiju ar izpildi. Uzņēmumiem ir jāiekļauj izpilde savā stratēģijā, lai vērtības inovācijas būtu veiksmīgas. Tas nozīmē, ka plānā ir jāiesaista visi organizācijas dalībnieki un jāpārliecinās, ka viņiem ir nepieciešamie rīki un motivācija, lai to īstenotu.
Uzņēmumi var radīt tirgus telpu, kur vēl nebūs konkurences un atraisīt jaunu pieprasījumu, pārveidojot vērtību ķēdi un koncentrējoties uz vērtības inovāciju. Zilā okeāna stratēģija nodrošina metodisku veidu, kā orientēties zilajos okeānos, kas ir iespēju un izaugsmes vietas, nevis turpināt neauglīgu cīņu sarkanā konkurences okeānā.
Loģistikas stratēģiskā loma
Loģistikas operācijas bieži tiek uzskatītas par piegādes ķēdes pārvaldības pamatu, taču tām ir arī nerealizēts stratēģiskais potenciāls. Tās var izmantot, lai atrastu zilos ūdeņus, un tie nav paredzēti tikai kravas pārvadāšanai no punkta A uz punktu B. Apskatīsim, kā to var panākt.
1. Tirgus paplašināšana, izmantojot loģistikas inovācijas
Pilnīgi jaunus tirgus var atslēgt ar inovācijām loģistikā. Piemēram, nodrošinot divu dienu Prime piegādi, Amazon pārspēja klientu vēlmes un izveidoja jaunu tirgu, padarot iepirkšanos tiešsaistē uzticamāku un ērtāku. Līdzīgā veidā uzņēmumi var izmantot uzlabojumus loģistikā, lai paplašinātu savu klientu bāzi, iekļūtu neizmantotos tirgos un pārvarētu ģeogrāfiskos ierobežojumus.
2. Pielāgošana un personalizācija
Uzņēmumi var piedāvāt pielāgošanas un personalizācijas līmeņus, kas līdz šim klientiem netika piedāvāti, izmantojot loģistikas operācijas, kas šodien var būt izšķirošas atšķirības tirgū. Pielāgoti loģistikas risinājumi ļauj uzņēmumiem apmierināt unikālas klientu vajadzības tādos veidos, kā konkurenti, iespējams, nespēj, kas palīdz radīt jaunas tirgus nišas. Ir pieejamas vairākas iespējas, tostarp personalizēti piegādes logi un unikālas produktu konfigurācijas, kas tiek nosūtītas tieši patērētājam.
3. Ekoloģiskie principi kā zils okeāns
Patērētāji arvien vairāk sāk piešķirt prioritāti ilgtspējai. Ieviešot videi draudzīgas loģistikas metodes, uzņēmumi var mazināt savu ietekmi uz vidi un sasniegt arvien straujāk augošo tirgus daļu, kas sastāv no patērētājiem, kas rūpējas par vidi. Uzņēmums var atšķirties no konkurentiem, piedāvājot ilgtspējīgus loģistikas pakalpojumus, piemēram, izmantojot elektromobiļus vai plānojot maršrutus oglekļa emisiju samazināšanai.
4. Stratēģiskās alianses
Stratēģisku alianšu izveide var palīdzēt loģistikas operācijām darboties plašāk un efektīvāk. Partnerības ar reģionālajiem dalībniekiem, IT uzņēmumiem vai pat konkurējošiem uzņēmumiem var palīdzēt korporācijām paplašināties jaunās jomās vai sniegt novatoriskus pakalpojumus. Šo alianšu rezultāts var būt vērtību koprade un “zilo okeānu” identificēšana, jomas, kurās kopuzņēmumi sniedz klientiem jaunus un vērtīgus piedāvājumus.
Secinājums
Loģistikas operācijas tiek uzskatītas par atbalsta lomu un stratēģisku inovācijas un tirgus paplašināšanās veicinātāju zilo okeānu meklējumos. Uzņēmumi var atrast jaunas iespējas, radoši apkalpot klientus un galu galā spēt iekarot jaunus tirgus sektorus, pārdomājot loģistiku. Ceļš uz zilajiem okeāniem ir grūts un šķēršļu pilns. Tomēr uzņēmumi joprojām var atrast savus zilos okeānus, kur ir daudz iespēju un konkurence nav tik sīva, izmantojot loģistiku kā kompasu, lai šķērsotu šos ūdeņus.
Ja jūs meklējat e-komercijas vai “tieši laikā” transporta partneri, mēs aicinām jūs izmēģināt mūsu pakalpojumus. Ar mums visā Baltijas reģionā, Somijā, Dānijā un Zviedrijā jūs garantējat piegādi, kas ir pat ātrāka nekā Amazon. Klienti mūs pazīst kā uzņēmumu, kas spēj būt elastīgs un nodrošināt pirmklasīgu klientu apkalpošanu. Ja vēlaties pamēģināt, lūdzu, nospiediet zemāk esošo saiti un ievadiet savu kontaktinformāciju. Mēs ar jums sazināsimies.