Iestatiet reģionu: Latvia

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Virzība uz Zilā okeāna stratēģiju: loģistikas stratēģiskā loma jaunu tirgu atklāšanā

03.04 2024 Uncategorized

Tiekšanās pēc dominējoša stāvokļa tirgū ir nebeidzams mērķis sīvi konkurējošajā uzņēmējdarbības pasaulē. Sīvas konkurences pasaulē “Zilā okeāna stratēģijas” koncepcija, ko izveidoja V. Čans Kims (W. Chan Kim) un Renē Maborna (Renée Mouborgne), izceļas ar savu novatorisku pieeju un pilnīgi jaunu skatījumu. Pielietojot šo taktiku, uzņēmumi tiek mudināti ieiet neizpētītos tirgos vai “zilajos okeānos”, kur sīva konkurence zaudē savu nozīmīgumu. Lai gan šī pieeja ir svarīga sastāvdaļa, lai uzņēmums spētu gūt panākumus un loģistikas operācijas ir izšķirošas, tomēr bieži vien instruments šo “zilo okeānu” noteikšanai bieži netiek pietiekami novērtēts. Šajā rakstā tiks pētīts, kā loģistika spēj izmainīt spēli, identificējot un izmantojot jaunas tirgus iespējas.

Zilā okeāna stratēģijas izpratne

Zilā okeāna stratēģijas pamatideja ir radīt jaunu pieprasījumu neizpētītās tirgus telpās, lai pārspētu konkurentus, nevis tikai konkurētu. Šīs stratēģijas stūrakmens ir vērtību inovācija. Šī koncepcija atspoguļo vienlaicīgu tiekšanos pēc diferenciācijas un zemām izmaksām, radot vērtības pieaugumu gan uzņēmumam, gan tā klientiem. Vērtību inovācija koncentrējas uz spēles maiņu, pretstatā parastajai taktikai, kuru mērķis ir pārspēt konkurentus, spēlējot spēli labāk.

Vērtību inovācijas pamatā ir vērtību ķēdes pārdomāšana. Kā izklāstīja Kims (Kim) un Maborna (Mouborgne), vērtību ķēdes analīze liek uzņēmumiem metodiski aplūkot katru savas darbības aspektu, lai atrastu komponentus, kas agrāk bija konkurētspējīgi nozarē, bet tagad patērētājiem nav svarīgi, līdz ar to no tiem būtu jāatbrīvojas. Visā vērtības ķēdē, sākot no produktu izstrādes un ražošanas līdz tirgvedībai un pēcpārdošanas pakalpojumiem, šis process ietver vairākas aprēķinātas stratēģiskas darbības.

1.         Rekonstruēt tirgus robežas. Tas ietver attālināšanos no vispāratzītiem nozares konkurences punktiem un jaunu pieeju meklēšanu, lai pārveidotu tirgus, lai radītu pieprasījumu. Izpētot alternatīvas nozares un galvenās grupas tajās, uzņēmumi varētu identificēt prasības, ko citi nespēj apmierināt, tādējādi apgūstot jaunus klientu segmentus.

2.         Pievērsiet uzmanību kopējam attēlam, nevis detaļām. Uzņēmumi tiek mudināti raudzīties tālāk par to, ko patērētāji tagad vēlas, lai uzzinātu, ko vēlas potenciālie klienti. Lai to panāktu, uzsvars ir jāpārliek no konkurētspējīgas salīdzinošās novērtēšanas un stratēģiskas pozicionēšanas uz jaunas vērtības radīšanas izpēti ārpustirgus dalībniekiem.

3.         Pārsniedz pašreizējās vajadzības. Uzņēmumi var atklāt un gūt labumu no iepriekš neizmantotām vai nepietiekami novērtētām pieprasījuma nozarēm savās attiecīgajās nozarēs, koncentrējoties uz tām lietām, ko pircēji vērtē visaugstāk.

4.         Nodrošiniet pareizu stratēģisko secību. Vērtību inovācija ietver vairāk nekā tikai jaunas vērtību līknes izstrādi; Tas nozīmē arī pārliecināties, ka šo inovāciju var ražot par pieņemamu cenu, lai nodrošinātu konkurētspējīgas cenas. Lai pārliecinātos, ka jaunais piedāvājums ir komerciāli dzīvotspējīgs un tam ir skaidrs ceļš uz tirgu, stratēģiskā secība ietver lietderību pircējam, cenu noteikšanu, izmaksas un adaptāciju.

5.         Integrējiet stratēģiju ar izpildi. Uzņēmumiem ir jāiekļauj izpilde savā stratēģijā, lai vērtības inovācijas būtu veiksmīgas. Tas nozīmē, ka plānā ir jāiesaista visi organizācijas dalībnieki un jāpārliecinās, ka viņiem ir nepieciešamie rīki un motivācija, lai to īstenotu.

Uzņēmumi var radīt tirgus telpu, kur vēl nebūs konkurences un atraisīt jaunu pieprasījumu, pārveidojot vērtību ķēdi un koncentrējoties uz vērtības inovāciju. Zilā okeāna stratēģija nodrošina metodisku veidu, kā orientēties zilajos okeānos, kas ir iespēju un izaugsmes vietas, nevis turpināt neauglīgu cīņu sarkanā konkurences okeānā.

Loģistikas stratēģiskā loma

Loģistikas operācijas bieži tiek uzskatītas par piegādes ķēdes pārvaldības pamatu, taču tām ir arī nerealizēts stratēģiskais potenciāls. Tās var izmantot, lai atrastu zilos ūdeņus, un tie nav paredzēti tikai kravas pārvadāšanai no punkta A uz punktu B. Apskatīsim, kā to var panākt.

1. Tirgus paplašināšana, izmantojot loģistikas inovācijas

Pilnīgi jaunus tirgus var atslēgt ar inovācijām loģistikā. Piemēram, nodrošinot divu dienu Prime piegādi, Amazon pārspēja klientu vēlmes un izveidoja jaunu tirgu, padarot iepirkšanos tiešsaistē uzticamāku un ērtāku. Līdzīgā veidā uzņēmumi var izmantot uzlabojumus loģistikā, lai paplašinātu savu klientu bāzi, iekļūtu neizmantotos tirgos un pārvarētu ģeogrāfiskos ierobežojumus.

2. Pielāgošana un personalizācija

Uzņēmumi var piedāvāt pielāgošanas un personalizācijas līmeņus, kas līdz šim klientiem netika piedāvāti, izmantojot loģistikas operācijas, kas šodien var būt izšķirošas atšķirības tirgū. Pielāgoti loģistikas risinājumi ļauj uzņēmumiem apmierināt unikālas klientu vajadzības tādos veidos, kā konkurenti, iespējams, nespēj, kas palīdz radīt jaunas tirgus nišas. Ir pieejamas vairākas iespējas, tostarp personalizēti piegādes logi un unikālas produktu konfigurācijas, kas tiek nosūtītas tieši patērētājam.

3. Ekoloģiskie principi kā zils okeāns

Patērētāji arvien vairāk sāk piešķirt prioritāti ilgtspējai. Ieviešot videi draudzīgas loģistikas metodes, uzņēmumi var mazināt savu ietekmi uz vidi un sasniegt arvien straujāk augošo tirgus daļu, kas sastāv no patērētājiem, kas rūpējas par vidi. Uzņēmums var atšķirties no konkurentiem, piedāvājot ilgtspējīgus loģistikas pakalpojumus, piemēram, izmantojot elektromobiļus vai plānojot maršrutus oglekļa emisiju samazināšanai.

4. Stratēģiskās alianses

Stratēģisku alianšu izveide var palīdzēt loģistikas operācijām darboties plašāk un efektīvāk. Partnerības ar reģionālajiem dalībniekiem, IT uzņēmumiem vai pat konkurējošiem uzņēmumiem var palīdzēt korporācijām paplašināties jaunās jomās vai sniegt novatoriskus pakalpojumus. Šo alianšu rezultāts var būt vērtību koprade un “zilo okeānu” identificēšana, jomas, kurās kopuzņēmumi sniedz klientiem jaunus un vērtīgus piedāvājumus.

Secinājums

Loģistikas operācijas tiek uzskatītas par atbalsta lomu un stratēģisku inovācijas un tirgus paplašināšanās veicinātāju zilo okeānu meklējumos. Uzņēmumi var atrast jaunas iespējas, radoši apkalpot klientus un galu galā spēt iekarot jaunus tirgus sektorus, pārdomājot loģistiku. Ceļš uz zilajiem okeāniem ir grūts un šķēršļu pilns. Tomēr uzņēmumi joprojām var atrast savus zilos okeānus, kur ir daudz iespēju un konkurence nav tik sīva, izmantojot loģistiku kā kompasu, lai šķērsotu šos ūdeņus.

Ja jūs meklējat e-komercijas vai “tieši laikā” transporta partneri, mēs aicinām jūs izmēģināt mūsu pakalpojumus. Ar mums visā Baltijas reģionā, Somijā, Dānijā un Zviedrijā jūs garantējat piegādi, kas ir pat ātrāka nekā Amazon. Klienti mūs pazīst kā uzņēmumu, kas spēj būt elastīgs un nodrošināt pirmklasīgu klientu apkalpošanu. Ja vēlaties pamēģināt, lūdzu, nospiediet zemāk esošo saiti un ievadiet savu kontaktinformāciju. Mēs ar jums sazināsimies.

Sazināties ar HRX pārdošanas komandu.

Tev varētu arī interēsēt:

Pasaules tendences pārveido Latvijas uzņēmumu piegādes ķēžu stratēģijas

29.11 2024 Uncategorized
Pēdējie gadi ir bijuši neprognozējami, un uzņēmumi ir saskārušies ar milzīgiem izaicinājumiem – pandēmiju, kariem un ekonomikas vājināšanos. Lai turētos virs ūdens, Latvijas uzņēmumiem nācās ātri pielāgoties. Raugoties uz prognozēm, neizskatās, ka izmaiņu straujums samazinās. Dinamiska biznesa vide ir jaunā norma, kas liek uzņēmumiem pārskatīt savu piegādes ķēžu stratēģijas. Šajā rakstā izceltas nozīmīgākās pasaules tendences, …

Incoterms – kas par tiem jāzina?

28.10 2024 Uncategorized
Uzņēmumi, kas sniedz transporta pakalpojumus, ik dienas saskaras ar starptautiskajiem tirdzniecības noteikumiem (Incoterms). Ļoti svarīgi ir pareizi izvēlēties un piemērot šos līguma nosacījumos norādītos trīs burtu kodus. Tas tādēļ, ka neparedzētās situācijās, kad jāpieņem lēmumi par to, kurš uzņemsies atbildību un maksās par radītajiem zaudējumiem vai papildu izmaksām, uzmanības lokā nonāk līgumā norādītās puses – …

HRX UZŅĒMUMA CEĻŠ UZ OGLEKĻA NEITRALITĀTI

02.10 2024 Uncategorized
HRX uzņēmums uzsāc nozīmīgu pāreju uz ilgtspējību, lai līdz 2035. gadam kļūtu par oglekļa neitrālu kompāniju. Šī iniciatīva ir nozimīga atbilde uz pieaugošajām globālajām bažām par klimata pārmaiņām, jo ​transporta nozare vien rada gandrīz ceturto daļu no Eiropas siltumnīcefekta gāzu emisijām – autotransporta ieguldījums ir vislielākais. Ar šo paziņojumu, pamatojoties uz nesen publicēto 2023. gada oglekļa …

Pārdošana tiešsaistē – kam pievērst uzmanību saistībā ar loģistikas darbībām

28.08 2024 Uncategorized
E-komercijas straujajā pasaulē loģistika ir kas vairāk par paciņu pārvietošanu no punkta A uz punktu B – tas ir izšķiroši svarīgs elements, kas var būtiski ietekmēt klientu apmierinātību, atkārtotu iepirkšanos un uzņēmuma panākumus kopumā. Turpinot pieaugt tiešsaistes pirkumu popularitātei, ļoti svarīgi optimizēt loģistikas darbības, lai saglabātu konkurētspēju un atbilstu klientu gaidām. Tā kā “HRX” nodrošina …

Loģistikas pakalpojumu sniegšana – stratēģiska pieeja

17.07 2024 Uncategorized
Loģistikas pakalpojumu sniegšana ir ļoti svarīga uzņēmējdarbības tēma, kas var būtiski ietekmēt uzņēmuma ienesīgumu un efektivitāti. Rīkojoties stratēģiski, tā var ļaut uzņēmumam strauji uzlabot savu finansiālo stāvokli un konkurētspēju. Šajā rakstā iedziļināsimies loģistikas pakalpojumu sniegšanas sarežģītajos aspektos un dalīsimies ar konkrētu taktiku, kas pēc pieskaņošanas plašākiem uzņēmuma mērķiem var palīdzēt gūt panākumus. Šīs loģistikas stratēģijas …

Vai transporta partneru izvēle ir tīrais sīkums? Kam pievērst uzmanību

18.06 2024 Uncategorized
Daudzi tirdzniecības un ražošanas uzņēmumi, cenšoties samazināt izmaksas, nereti izvēlas transporta partnerus tikai pēc viena kritērija – cenas. Lai gan šāds modelis var atbilst dažu uzņēmumu biznesa modelim, tas var radīt arī nozīmīgus riskus. Lielākie uzņēmumi visā pasaulē, izvēloties piegādātājus, izvēlas daudzpusīgāku pieeju, ņemot vērā kopējo izmaksu ietekmi. Izmantojot šo modeli, uzņēmumiem ir jāizvērtē vairāki …